Komenda Hufca ZHP Krosno im. Jana i Stanisława Magurów

Kto chętny na Moot 2013 w Kanadzie?

Osoby i środowiska zainteresowane udziałem w kolejnym światowym zlocie wędrowników Moot 2013 w Kanadzie prosimy o kontakt.

W październiku 2012 rusza rejestracja na Moot 2013 w Kanadzie. Do tego czasu chcemy się zorientować, jakie jest zainteresowanie udziałem w tym przedsięwzięciu wędrowników z Polski i podjąć decyzję o sposobie organizacji polskiego kontyngentu wraz z docelową odpłatnością.


Oto podstawowe informacje o 14th World Scout Moot Canada 2013:

Kiedy: 8-18 sierpnia 2013
Uczestnicy: 5000 skautek i skautów w wieku 18-25 lat (liczy się wiek w momencie rozpoczęcia zlotu)
IST: 500 członków międzynarodowej obsługi zlotu w wieku od 26 lat wzwyż, obowiązkowo język angielski lub francuski, przyjazd kilka dni wcześniej i wyjazd kilka dni po zlocie
Liczba członków IST nie może przekraczać 20% kontyngentu.
Kontyngenty narodowe - do 500 osób.

Uczestnicy będą po części architektami swojego programu. Do czasu rozpoczęcia zlotu mogą wybraći zaprojektować ekspedycję miejską opartą na jednej z czterech ścieżek tematycznych: życia, ekoodpowiedzialności, kultury i przygody. Na ekspedycje wędrownicy udadzą się w 8-osobowych międzynarodowych zastępach do Toronto, Montrealu i Quebeku. Rejestracja na wybraną trasę - na zasadach pierwszeństwa zgłoszeń.

Program będzie zorganizowany według zasady 2-3-1-3-2, czyli:
2 dni - ceremonia otwarcia, spotkania, warsztaty, szkolenia techniczne, konferencja poświęcona przygotowaniu ekspedycji (miejsce: obóz bazowy Awacamenj Mino niedaleko Ottawy)
3 dni - połowa uczestników udaje się na ekspedycję (Toronto, Montreal, Quebek), druga połowa uczestniczy w zajęciach na terenie zlotu
1 dzień - podróż oraz zajęcia kulturalne poświęcone międzynarodowemu braterstwu skautowemu
3 dni - jak wyżej, zmiana grup
2 dni - podsumowanie, dzielenie się odkryciami i wrażeniami, ceremonia zamknięcia (miejsce: obóz bazowy Awacamenj Mino)

Ile to będzie kosztować?
Na koszty przedsięwzięcia składają się:
a) wpisowe na Moot w wysokości:
675 CAD - uczestnicy z Polski
540 CAD - IST i kadra organizacyjna polskiej reprezentacji;
dolar kanadyjski jest nieznaczne droższy od dolara amerykańskiego, powyższe kwoty to odpowiednio 2200 zł i 1700 zł (wg kursu średniego NBP z 14.03.2012)
W ramach wpisowego zapewnione są między innymi wszystkie przejazdy podczas Mootu oraz koszulka zlotowa i pakiet powitalny.
b) inne koszty
- podróż uczestników i transport sprzętu
- ubezpieczenie
- ewentualne spotkania przygotowawcze, sprzęt, polska wyprawka uczestnika

Zainteresowanych udziałem w Moot Canada 2013 prosimy o kontakt z Wydziałem Zagranicznym Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. i podanie następujących informacji: nazwa jednostki, stopień, imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej/szefa grupy lub na tym etapie osoby kontaktowej, liczba osób (w tym uczestnicy, IST), dodatkowe informacje (np. wiek uczestników, od czego zależy wyjazd, dotychczasowe doświadczenia, np. udział w Jamboree lub Intercampie) oraz dane kontaktowe (adres e-mail i koniecznie telefon).

Na wstępne zgłoszenia czekamy do 15 maja 2012. Im szybciej poinformujecie nas o swoich planach, tym szybciej powstanie wizja udziału ZHP w Moot Canada 2013.

Przed zgłoszeniem prosimy zapoznać się z informacjami przygotowanymi przez organizatorów: http://www.mootcanada2013.ca/

phm. Alina Basak

 

WARTO ZAJRZEĆ

AKCJA 1% DLA ZHP